HTML

diákmunka élmények

Élmények diákokról, munkákról, munkásokról és diákmunkásokról.

Friss topikok

  • Vic: Velkám hóm! :) (2008.11.20. 22:34) Epilogus
  • Vic_: Itt meg hideg van. Úgy értem nagyon! (2008.09.18. 15:01) Innen mostansag
  • Vic: Na mivan ecsém? Sok a munka, vagy agyilag zokni lettél a sok munkától és nem írsz? :D (2008.09.01. 23:57) A melorol II.
  • dns: inkább ne folytasd!mindjárt megyek, azt leugrom valahonnan!öcsééém, szedd össze magad!ne dolgozz, ... (2008.08.16. 13:37) A melorol
  • Vic: Hülye sznob. Akkor ne igyál sört se Egyiptomon kívül. :) (2008.08.10. 12:42) Az elso gorog Gyrosom

Linkblog

Az etelekrol

2008.09.14. 17:50

Na most nezem hogy agy ket hete nem irtam mar semmit, ez bizony nem szep tolem, dehat mentsegemre legyen hogy annyit dolgoztam, hogy idom se volt leirni azt a sok mident ami tortent ezido alatt. De most nem arrol szertnek irni, hogy holnap 28 nap utan szabadnapom lesz, se arrol hogy beteg voltam, vagy hogy 8 ev utan megint kiment a vallam, bar a gorog eskuvorol, ami egy hete volt nalunk, lehet erdemes lenne, mert amennyi alkoholt megivott 100 unneplo ember, az bizony nevetseg targyava tette a szememben ezt az osi kulturat, asszem egy atlagos mate fele kerti partyn nagyobb a keszlet, nade azert (vagy talan eppen ezert) nem volt annyira izgalmas, a legszebb momentum talan az volt az egesz mulatsag alatt, mikor a kezdet utan 10 perccel a ferj kamforra valt, es kabe 2 ora mulva tert vissza, akkor se tul gyakran az uj parja oldalan, nem tudom nem tunt tul boldognak, az idosebb pincerek persze rogton okosan megjegyeztek hogy persze, mert rajott hgy mit csinalt, de azert lattam en mar boldogabb part is eskuvon,na!

Amirol irni szeretnek, amennyire tudok igy recept meg etlap nelkul, az az ettermunkben kaphato etelek. Tul sok meglepetes szerintem nincs benne, legalabbis en nem talatam tul sok olyan etelt amit meg ne lattam volna, de azert erdekes kombinacio van egy par, meg ha nem is mindent tudom jo szivvel ajanlani, mar legalabbis magam izlese szerint.

KEzdve hat a salatakkal, az elso helyen mindenkepp a gorog salata van, van helyi neve termeszetesen, mint ahogy a gorogdinnyenek is(carpusi), de ezt nem tudom hogy kell leirni, Khorgiatikinek tudnam betuzni, dehat a gorog abece kicsit mas ugye. De ezt leszamitva az osszetevok nagyjabol ugyanazok mint otthon, bar en itt meg zold olajbogyot nem lattam, azt meg kell hagyni, feketebol viszont van tobbfajta is, es itt meg kell jegyeznem, hogy abszolut kiszerettem belole, persze lehet csak azert mert tul sokat ettem erkezesemkor, es ezert megundorodtam tole. De peldaul a fetaval nem igy vagyok, az a legnagyobb kedvenceim koze kerult, es rajottem hgoy az az egyik, legjobb resze a salinak, szoval ha valaki otthon koltsegtakarekossagbol azon gondolkozik hogy feta helyett jo lesz a trappista is, jelentem, akor az NEM lesz gorog salata. aztan van meg  kerteszsalata, vagy zold salata, ami normal fejes salata foleg, csak a kozepen van egy fel barna zsomle, amire tesznek egy paradicsompurebol meg olivaolajbol meg fuszerekbol allo puret, meg egy olajbogyot, meg reszelt fetat. Ez nem hangzik tul jol tudom, meg nem is bonyolult annyira, de izre komolyan jo, bar persze nem mindegy milyen az a zsemle, mert ennek itt eleg jo ize van. Aztan ott van meg az en nagy favoritom, a padlizsan salata! Hat az igazan egy jo cucc, otthon tuti ki fogom probalni, csak nem tudom pontosan az osszeteveoket. A lenyeg hogy kibelezed a fott padlizsant, osszemixeled paradicsompurevel, olajjal, fokhagymapurevel, reszelt sajttal, meg fuszerekkel, amibol kapsdz egy nagyon finom tolteleket, es ezt visszatoltod a padlizsanba. Kaja elott a legjobb eloetel, csak hat a fokhagymatol elegge buzleni fogsz:) aztan van meg persze salata tenger gyumolcseivel, de az eleg izetelen szerintem, szoval semmi ertelme 35 eurot kidobni az ablakon ra, megis egy csomoan rendelik, ok tudjak... A salatakat a Trio magikus nevu salataval zarom, ami az etlapon nagyon jol hangzik, de amikor a vendegek megkapjak, altalaban igencsak meglapodnek (foleg az oroszok,hehe). Ez a salata nem is igazan salata, inkabb csak eloetel, es amugy nagyon izletes, nade! Mindossze harom atlatszoan vekony lazacszeletbol, kabe egy nomaroknyi tonhalpurebol all, kis grillezett dioval, es a tanyer szelen 5 level nagyon finom es draga salataval, aminek nem tudom a nevet, de kicsit hasonlo a rukkolahoz. Es ez mind leontve mezszosszal, ami mez higitva balzsamecet-balzsammal, es ki kell probalni mert tenyleg isteni, de en csak igazan inyenc vendegeknek ajanlom, mert tenyleg annyira semmi ez az adag, 25 euroert meg foleg, hogy mindenki infarktust kap mikor meglatja, es nem tudja hogy ez most vicc, hulyeskedunk csak, vagy mi lesz mar a salatajaval.

A hideg eloetelekre nem aldoznek tul sok idot, hideg tengeri allatkak 20fele variacioja, nem tul jok, es nem is sokan rendelik, viszont a meleg eloetelek kozt mar vannak jo cuccok. Peldaul a frissen rantott tintahalkarikak nalunk nagyon finomak, ugyhogy mikor valaki rendel, a sef tudja, hogy tobet kell csinalnia, hogy maradjon nekunk is:) Persze amugy itt sem mindengy milyen fajta a tintahal, itt kaliforniai az alapanyag, de ettem mar masik fajtat is, ami olcsobb meg nagyobb, es az nagyon szar volt. Itt megjegyzem amugy, hogy bar neha menzakonyhan erzem magam, es nem gey otcsillagos (ot es fel, bocs:) hotel ettermeben, de azert, meg kell hagyni, az alapanyagokkal nem sporolnak, mindnebol a legjobb van, a hellmanns majoneztol az olivaolajon at a valogatott salatakig, tenyleg minden! Nade visszaterve a meleg eloetelekhez, a masik nagy kedvenc a rantott zoldsegszeletek (a rantott alatt ne az otthoni metodust ertsetek, itt csak siman l;isztezik a cuccokat, aztan nyomas a forro olajba), mint cukkini, padlizsan, paprika. En ezt is nagyon szeretem, bar ha nem friss, akkor eleg szar is tud lenni, amikor mar tocsog az olajban es hideg...:) Na es van meg a sajtpite es a spenotpite, kis tenyerki falatkak, isteni izuk van, bar en itt mindent agyon sozok, szerintem a Knosszoszi kulturabol ez a fuszer vaalghoy kimaradt, es azota sem vettek fel a fuszerlapra, vagy nem tudom...

A foetelek kozt erdekes dolgok vannak, es hadd emeljem itt ki az en abszolut favoritomat, a Lobster spaghettit, ami nrmal spaghetti alap, csak en nem daralt hussal, vagy sonkaval, hanem egy fel homarral! K*rva jo, egyebkent a tengeri cuccok kozul  a rantott tintahalkarikak mellett a homar a ket legjobb cucc egyebkent is, de egyutt azzal a spaghettivel, amit itt csinalnak, hat az valami fenseges. Amugy ezt nemigen tudtam volna megkostolni, ha nem lettem volna egyszer olyan makos, hogy mikor a pincer kivitte a cuccost, a pasi megszolalt, hogy, ja, hat ebben hagyma is van, akor nem kerem. Agyatlanja, hat persze hogy van a spaghettiben hagyma, jezusom, vendegek, kulon allatforma, nade errol majd maskor:) Szoval visszahoztak a kajat, a sef meg mondta, hogy george, this is your lucku day, majd elem tette a kajat. Eloszor nemikepp meg voltam illetodve, de aztan amint elkezdtem enni a spaghettit, majd aztan megkostoltam a homart is, friss, olajos izes husat, hat, tudjatok nem vagyok egy gyorsevo, de ezt kabe lelegzetvetel nelkul ontottem magamba:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diakmunkak.blog.hu/api/trackback/id/tr80663118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása